Strona główna--Samochód--Filtr gazu

Wymiana filtra gazu w instalacji firmy Lovato

Po półtorej roku czasu od założenia instalacji gazowej w samochodzie Honda Civic z braku czasu na pojechanie do wyspecjalizowanego warsztatu postanowiłem sam wymienić filtr gazu ponieważ przeczuwałem że już ku temu czas najwyższy.

Przy wymianie filtra gazu może dojść do wydostania się niewielkich ilości gazu z instalacji dlatego najlepiej jest to robić w miejscu przewiewnym gdzie nie ma ani otwartych źródeł ognia ani jakiś iskrzących przewodów itp.

Zacząłem od poszukania gdzie filtr gazu może się znajdować w samochodzie, znalazłem go po lewej stronie komory silnika, dochodzą do niego dwie rurki gazowe, a na górze filtra jest osadzony elektro zawór do którego dochodzą dwa przewody elektryczne.

Komora silnikowa samochodu Honda Civic z widocznym po lewej stronie filtrem gazu

Przed wszelkimi próbami robienia czegoś przy instalacji gazowej należy bezwzględnie zakręcić zawór gazu na butli gazu znajdującej się najczęściej (chyba) w bagażniku samochodu. W moim przypadku butla jest wstawiona w miejsce koła zapasowego. Dla większej pewności wyjąłem również kluczyki ze stacyjki samochodu aby ograniczyć miejsca gdzie ewentualnie mogła by powstać jakaś iskra.

Butla gazu LPG wstawiona w miejsce koła zapasowego

Aby dostać się do zaworu na butli trzeba dostać się do butli (oczywiście). Czyli trzeba odsunąć wszystkie dywaniki deski itp. potem trzeba odkręcić dwie śruby przytrzymujące okrągłą blachę zasłaniającą reduktor ciśnienia. Po dostaniu się do reduktora trzeba zakręcić mały zaworek znajdujący się po prawej stronie reduktora. Kręcimy aż do oporu ale oczywiście bez przesady wystarczy zakręcenie samymi palcami bez używania żadnych narzędzi.

Butla gazu LPG ze zdjętą pokrywą co ukazuje reduktor gazu z widoczną gałką umożliwiającą zakręcenie dopływu gazu do instalacji

Dla dalszej wygody pracy postanowiłem wykręcić filtr powietrza (duże prostokątne czarne coś), ale być może przy innym usytuowaniu filtra gazu nie jest to konieczne. Ja zrobiłem to odkręcając kluczem nasadkowym trzy śruby mocujące filtr do komory silnika, następnie wyjąłem wlot powietrza (taka tuba z pudłem rezonansowym) a sam filtr powietrza dzięki temu że kanał dolotowy powietrza do miksera jest zrobiony z gumy odgiołem po prostu na bok.

Kolejną czynnością jest odłączenie dwóch przewodów elektrycznych dochodzących do elektro zaworu (niebieskie coś) usadowionego na komorze filtra gazowego. co prawda nie powinno być w nich prądu ponieważ wcześniej warto na wszelki wypadek wyjąć kluczyki ze stacyjki, ale lepiej losu nie kusić.

Filtr gaz LPG i sposób upuszczania gazu z układu przed rozebraniem filtra

Ponieważ w instalacji gazowej ciągle jest sporo gazu pod pewnym ciśnieinem (pomimo tego że wcześniej należy zakręcić dopływ z gazu z butli) dlatego przed dalszymi czynnościami trzeba spuścić nadmiar gazu przez ostrożne odręcenie kluczem śruby znajdującej się na górze elektro zaworu zintegrowanego z filtrem gazu. Srubę należy odkręcać powoli aż do momętu gdy usłyszymy że gaz ucieka. Trzeba dać mu się wyszumieć, jeśli odkręcimy mocniej nawet zaczyna wyciekać w formie płynnej oszraniając wszystko wokoło, lepiej wtedy nie dotykać metalowych części filtra aby nie przymarznąć do metalu. Gaz może wypływać dosyć długo dlatego trzeba odczekac wystarczająco długi czas aż przestanie syczeć. Ogólnie jest to najbardziej stresujący moment całej operacji, gaz syczy, zaczyna wokoło śmierdzieć gazem w ogóle dla kogoś kto robi to pierwszy raz jest to średnio przyjemne, twa długo i nie wiadomo kiedy się skończy i czy się skończy. Oczywiście mamy tak naprawdę nad tym kontrolę bo możemy śrubę na elektrozaworze dokręcić spowrotem zatrzymując lub regulując wypływ gazu. I tak właśnie ja to robiłem, przykręcałem i odkręcałem tę śrubę parę razy czekając aż się gaz rozwieje. Raczej wątpię aby w którymkolwiek momęcie stężenie gazu wokoło przekroczyło poziom zapłonu w końcu robiłem to w przewiewnym miejscu ale jak to mówią na ostrożności jeszcze nikt nie stracił. Co ciekawe jest jeszcze druga (lepsza) metoda na spuszczenie gazu z instalacji. O metodzie tej dowiedziałem się dzięki komentarzom pod tym artykułem i ją teraz stosuję. Mianowicie po zakręceniu zaworu na butli gazowej wystarczy uruchomić silnik samochodu a pracujący silnik sam wypali resztki gazu z instalacji i nie trzeba tego gazu ręcznie spuszczać, wszystko ładnie szybko i bezpiecznie i ten właśnie sposób polecam.

Filtr gazu LPG i sposób rozkręcania obudowy filtra celem dostania się do wkładu filtrującego

Gdy już gaz zupełnie wyleci z układu,(Lub pracujący przy zamkniętym zaworze gazowym na butli silnik się zatrzyma po wypaleniu całości gazu z układu) możemy rozkręcić obudowę filtra gazu aby wyjąć filtr. W tym celu kluczem oczkowym trzeba wykręcić śrubę znajdującą się na samym spodzie (na środku) obudowy filtra. Śrubę odkręcamy z wyczuciem pamiętając że musimy to robić zgodnie z prawidłowym kierunkiem, poniewaz tym razem ta śruba jest zwrócona odwrotnie (łeb śruby na dole) i łatwo odruchowo zacząć ją odkręcać w niewłaściwą stronę.

Sróba z uszczelką wykręcona z obudowy filtra gazu LPG, ta śruba trzyma razem dwie połówki obudowy filtra

Po wykręceniu śruby musimy uważać aby nie zgubić uszczelki jaka powinna być nawleczona na śrubę. Uszczelka ta raczej nie powinna spaść ze śruby ale lepiej jej pilnować. W ogóle podczas całego tego rozbierania trzeba uważać na uszczelki jest tam ich sporo i choć tródno je zgubić to na pewno jest to możliwe a nie mając zapasowej będziemy mieli niepotrzebny kłopot.

Po wykręceniu śruby z dna filtra możemy rozdzielić dolną i górną połówkę filtra, ja zrobiłem to rękami, myślę że lepiej nie używać żadnych śrubokrętów do podważania bo możemy uszkodzić powierzchnię obudowy albo uszczelkę (oring) która jest pomiędzy górną pokrywą filtra a dolnym jakby kubeczkiem w którym znajduje się wkład filtra. Po rozdzieleniu obu połówek odgiołem dolną połówkę obudowy tak aby można było dostać się do wkładu. Przewód doprowadzający gaz jest w pewnych granicach elastyczny i powinien być zawinięty w kółko aby było go łatwiej odginać, ale należy robić to z wyczuciem aby nie złamać przewodu.

Otwarta obudowa filtra gazu LPG, ukazująca wkład filtrujący z widoczną na nim małą uszczelką

W Srodku oczywiście jest kolejna uszczelka (małe czarne kułeczko z dziurką) przez którą przechodzi śruba (którą już wyjeliśmy). W środku jest oczywiście również wkład filtru który należy wyjąc nie gubiąc przy okazji uszczelki leżącej na nim.

Otwarta obudowa filtra gazu LPG, ukazująca wnętrze dolnej połowy obudowy filtra, filtr jest wyjęty a na dole widać kolejną uszczelkę

Możemy teraz wyjąć filtr, przy wyjmowaniu trzeba uważać aby nie zgubić okrągłego magnesiku który w nim jest, nie powinno to stanowić problemu bo magnesik i tak się przykleja do metalowej części filtra, ale lepiej uważać . Na samym dnie dolnej częśći obudowy filtra jest oczywiście kolejna uszczelka (duże szare kółko) której właściwie nie trzeba ruszać, ale myślę że przy takiej okazji warto sprawdzić stan wszystkich uszczelek i jeśli ich stan jest już niewłaściwy to pewno należało by je wszystkie wymienić. W całym filtrze jest mnóstwo brudu i opiłków metalu aż się nie chce wierzyć że to wszystko z gazu.

wkład filtrujący z instalacji LPG a obok leży mały magnesik wyjęty ze środka, magnesik należy również bardzo dokładnie oczyścić

Jeśli w tym momęcie sobie właśnie przypomnieliście że nie kupiliście nowego filtra (tak jak ja) to nie pozostaje nic innego jak tylko oczyścić filtr i magnesik. Ja to zrobiłem po prostu wystukując brudy z filtra oraz go przedmuchując.

Wkład filtrujący z włożonym do środka magnesikiem wyłapującym metalowe drobiny z gazu LPG, przed zmontowaniem filtra magnesik należy właśnie w taki sposób włożyć do wkładu filtrującego

Skręcanie filtra trzeba rozpocząć od włożenie do środka wkładu filtrującego magnesiku który przyciąga drobinki metalu nie wyłapane przez wkład

Wkład filtrujący włożony do filtra LPG widać śrube scalającą obie połówki filtra gazu przewleczoną przez filtr i uszczelkę

Wkładamy wkład filtrujący do dolnej obudowy filtra, od dołu wkładamy śrubę która trzyma to wszystko razem. trzon śruby przechodzi na wylot przez otwór we wkładzie filtrującym, na śrubę wkładamy jeszcze małą uszczelkę, tą której mieliśmy nie zgubić na samym początku. Teraz trzymając od dołu jedną ręką za dolną połówkę filtra tak aby śruba nie wypadła składamy obie połówki filtra razem i ściskając obie połówki obudowy skręcamy je razem za pomocą śruby, na razie przy pomocy palców tak aby złapać kilka zwojów śruby, a potem przy pomocy klucza oczkowego. Trzeba to oczywiście robić z wyczuciem i uważać aby nie zerwać gwintu. Jeśli na samym początku upuszczając gaz z instalacji wykręciliśmy srubę upustową do końca, to teraz trzeba ją wkręcić spowrotem, jak zwykle uważając aby nic nie urwać. Pozostaje nam jeszcze podłączyć przewody elektryczne do elektrozaworu i gotowe. Odkręcamy teraz zawór gazowy na butli i z nadzieją słuchamy czy nic nie syczy i czy gaz nie śmierdzi. Teraz jeszcze kontrola jakości przy pomocy starej metody gazowników, czyli należy wszystkie połączenia wysmarować wodą z mydłem i sprawdzić czy nigdzie nie widać bąbelków ulatniającego się gazu.

Zmontowany filtr gazu LPG firmy LOVATO

Wykonując opisane tu prace kieruj się zawsze zdrowym rozsądkiem i prawdziwą oceną swoich umiejętności manualnych. Pamiętaj że jeśli zdecydujesz się wykorzystać przedstawione tu porady robisz to tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność.



Dodaj komentarz:
Tak
Nie

Autor:Jayme
Data: 2019-08-27 20:25
Treść:You are interested to make chatbots for your website? Over 10,000 websites use our simple drag and drop platform to qualify their leads, learn about their customers and to collect feedback. It's a powerful tool, you can have more information here: http://bit.ly/2ucUqQv

Autor:Doyle
Data: 2019-05-08 12:59
Treść:Hi I had visited your store last month, and I saw a very nice product i wanne buy. But I have a question, today I wanted to order it, but can not find the item anymore in your store. it looks like the first picture on this site http://bit.ly/golfluxuryFoto3625 Mail me if you are going to sell it again. I hope soon so that I can place an order. I'll wait. Yours sincerely

Autor:Sebek
Data: 2018-07-02 15:20
Treść:Hej, a jaki jest to filtr?

Autor:dziadek
Data: 2016-03-30 20:24
Treść:bardzo pomocny i rzeczowy instruktarz ,tylko teraz jaki typ filtru i gdzie go kupić

Autor:1eLb6165gA
Data: 2015-08-02 8:13
Treść:Yeah that's what I'm talking about ba--ybnice work!

Autor:Venusjanin
Data: 2015-03-01 23:01
Treść:Świetna robota! Moja instalacja jest trochę inna. Filtr fazy ciekłej mam w reduktorze jak na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=zytCVxCK3IM&feature=youtu.be

Autor:kabans
Data: 2013-11-06 23:05
Treść:a nie lepiej zakręcić butlę i wypalić gaz?

Autor:seat cordo
Data: 2013-10-24 19:25
Treść:z gazem nie ma jaj zdazylo mi sie ze zapalil sie samochod seat z powodu klijenta bo kable pogrzebał

Autor:vw
Data: 2013-09-17 13:26
Treść:elegancko kolego

Autor:Piterek
Data: 2013-07-31 6:45
Treść:Dobra robota.

Autor:Krzych
Data: 2013-07-22 15:12
Treść:Dobrze opisane - zabieram się za wymianę filtra, ale gdyby nie ta instrukcja nie miałbym pojęcia od czego zacząć. Jeśli spotkam kiedyś autora na żywo na bank stawiam piwko

Autor:Emil
Data: 2013-05-03 15:17
Treść:Super opisane.dzięki.

Autor:peter
Data: 2013-04-27 21:29
Treść:Przy wymianie nie było magnesu i uszczelki pod filtrem i to tak założył gazownik-szok.zostawiłem tak jak było

Autor:kajtek
Data: 2013-04-23 14:51
Treść:świetna robota, można korzystać jak z elementarza... gdyby nasz rząd tak pracował !!!

Autor:Extern
Data: 2013-02-11 9:03
Treść:U mnie odcina, w końcu do silnika nie może jednocześnie płynąć gaz i paliwo

Autor:faber
Data: 2013-02-10 21:46
Treść:dobrze opisane , ja mam pytanie czy zawór ten z filterkiem powinien odcinac gaz całkowicie , czy nie , bo umnie nie odcina więc jakie jest jego zadanie , jako elektrozaworu , bo filterek wiadoma rzecz stolica czyści , a lektrozwór , pozdrawiam

Autor:faber
Data: 2013-02-10 21:26
Treść:dobrze opisane , ja mam pytanie czy zawór ten z filterkiem powinien odcinac gaz całkowicie , czy nie , bo umnie nie odcina więc jakie jest jego zadanie , jako elektrozaworu , bo filterek wiadoma rzecz stolica czyści , a lektrozwór , pozdrawiam

Autor:cukre
Data: 2012-11-12 19:03
Treść:ja juz 5 lat jeżdze na holenderskim gazie go nie moge go znalesc chyba nie ma czasem przy redukcjii na luz przy hamowaniu mi gasnie jest to jakis problem ale nauczyłem sie jezdzic tak zeby przed hamowaniem miec już mniejszy bieg

Autor:benedykt
Data: 2012-10-16 22:12
Treść:jutro spróbuje zmienic filterek bo juz na gazie nie chce mi jechac

Autor:sa111
Data: 2012-08-22 11:07
Treść:dzięki za poradnik

Autor:Extern
Data: 2012-07-29 9:31
Treść:Może po prostu nie odkręciłeś z powrotem zaworu na butli gazowej.

Autor:żłów
Data: 2012-07-17 10:20
Treść:kabelki do cewki podłącza sie obojętnie jak.

Autor:Kamil
Data: 2012-07-15 17:25
Treść:Witam , czy moze mi ktos cos zaradzic na moj problem, posiadam Tico z ta instalacja gazowa, zrobilem wszysciutko jak opisane jest powyzej lecz niestety po wykonaniu wszystkich czynnoscin auto na gazie nie dziala, po przelaczeniu na gaz auto chodzi dalej na benzynie , wypali wszystko co jest w gazniku i gasnie, Zatem rozkrecilem elektrozawor jeszcze raz zeby zobaczyc czy gaz dochodzi niestety nic nie lecialo...co mam zrobic ? co moglo sie spieprzyc ?

Autor:Kamil
Data: 2012-07-15 17:14
Treść:Witam , czy moze mi ktos cos zaradzic na moj problem, posiadam Tico z ta instalacja gazowa, zrobilem wszysciutko jak opisane jest powyzej lecz niestety po wykonaniu wszystkich czynnoscin auto na gazie nie dziala, po przelaczeniu na gaz auto chodzi dalej na benzynie , wypali wszystko co jest w gazniku i gasnie, Zatem rozkrecilem elektrozawor jeszcze raz zeby zobaczyc czy gaz dochodzi niestety nic nie lecialo...co mam zrobic ? co moglo sie spieprzyc ?

Autor:gazela lpg
Data: 2012-04-17 17:42
Treść:hahaha wali mnie jakis filtr wola gozołe

Autor:krzychu
Data: 2012-02-27 18:46
Treść:mam pytanie. w jakiej koljeności połączyć kabelki od elektorzaworu... pokićkały mi się, nie chce połączyć na pałę żeby nie zrobić zwarcia (iskry) przy gazie troche niebezpiecznie :/ poooomocy !!!!!

Autor:czaszka
Data: 2012-02-18 15:14
Treść:Ten filtr przy reduktorze to jest chyba tz. filtr fazy ciekłej ale chyba od niego idzie rurka z gazem i jest drugi filtr fazy lotnej a za nim są wtryskiwacze tak? Po wymianie filtra trzeba regulować gaz?

Autor:Aaa
Data: 2012-01-22 16:19
Treść:gdybyś jeszcze pozaznaczał na tych zdjęciach te zaworki uszczeleczki itp to by było ślicznie

Autor:yyy
Data: 2011-12-05 11:49
Treść: drzewo napisał "sruba z gwintem ampulowym" szlag mnie trafi zaraz

Autor:grzesiek
Data: 2011-08-25 17:56
Treść:1 przewód od swiecy był do wymiany wymieniłem wszystkie i jest 100% ok

Autor:Szymek
Data: 2011-08-24 21:00
Treść:Przed świecami wymień filtr powietrza (trzeba po tym regulować gaz, zdaje się). A jak świece nie pomogą, przeczyść silnik krokowy.

Autor:Szymek
Data: 2011-08-24 20:27
Treść:Grzesiek, wymień świece i przewody wysokiego napięcia (na porządne, gaz nie lubi tanich przewodów). A filtr - nie wiem, ale zawsze warto wymienić. Kosztuje chyba 3 zł.

Autor:Góuś
Data: 2011-08-12 11:09
Treść:wszystko sie zgadza ale niektórzy tak jak ja mogą mieć stresa że na dole nie ma nakrętki. jest imbus widoczny dopiero bo wyjęciu całej puszki. pozdrawiam!

Autor:grzesiek
Data: 2011-08-03 21:54
Treść:mam problem pod czas jazdy strzela mi gaz przy tej gumie od filtra powietrza czy to wina filtra?wszystko było ok az do czasu gdy zatankowałem na orlenie i zaczeło strzelac

Autor:Paweł
Data: 2011-07-23 1:30
Treść:Brawo za opis.

Autor:Paweł
Data: 2011-07-23 1:28
Treść:Brawo za opis.

Autor:staszek
Data: 2011-07-20 18:06
Treść:mam problem z odpaleniem na gazie

Autor:Adam LDZ
Data: 2011-06-29 16:37
Treść:super opisane wymiana filtra

Autor:Adam
Data: 2011-06-25 19:58
Treść:Opis rzeczowy dobrze sformułowany-więcej tak rzeczowych opisów.

Autor:Stefan
Data: 2011-06-22 12:17
Treść:http://z-p-t.pl/2011/06/22/wymiana-filtra-gazu/ -- film jak wymienić filtr

Autor:Zbik
Data: 2011-06-08 0:21
Treść:K-ryszard a jak wyczyścić ten parownik ?? mam LOVATO. Opis wymiany filtra jest świetny !! Nawet nie wiedziałem gdzie tego filtra szukać a tu wszystko pięknie pokazane.

Autor:marcin
Data: 2011-06-07 22:02
Treść:kolego u mnie wlasnie po wymianie cieknie mi u gory przy o-ringu. chcialbym kupic caly komplet uszczelek. ktos wie gdzie???? pomocy?

Autor:Arek
Data: 2011-05-31 18:00
Treść:Bardzo zacny opis i pewnie niejednemu ulatwi życie. Pozdrawiam

Autor:K-ryszard
Data: 2011-05-07 14:33
Treść:Parametry spalania na pewno się poprawią. Ważną sprawą jest także dbanie o czystość reduktora gazu - spuszczanie wytrącającej się z gazu oleistej cieczy. "Olej" ten niszczy gumową membranę ... Polecam czyścić co pół roku.

Autor:Kryszard
Data: 2011-05-07 14:29
Treść:Nic dodać, nic ująć. U mnie wystarczyło odkręcić tylko dolną śrubkę. Pragnę dodać, że filterek ten kosztuje ok. 5 zł. Moja Łada Samara od kilku miesięcy zaczęła spalać o 2-3 litry więcej gazu, niż wcześniej. Nie obstawiałem, że jest to wina filtra, gdyż był wymieniany kilka miesięcy temu. Niepotrzebnie zwlekałem, przepłacając za paliwo. Dziś po roku dobrałem się do filtra - cały był zasyfiony opiłkami. Morał taki, że wypada wymieniać cały filtr co 4-5 miesięcy, by było czyściutko. Parametry spal

Autor:Piotr
Data: 2011-05-05 14:48
Treść:Opis bardzo czytelny. Dzięki za porady.

Autor:kita
Data: 2011-05-04 11:17
Treść:dobrze opisane musze to zastosowac bo jechalem i mi auto stanelo i nie podeje gazu na reduktor

Autor:czaki
Data: 2011-04-18 22:51
Treść:dzieki dobrze opisane a ze zdjeciem to latwiej jeszcze super

Autor:wirus
Data: 2011-04-10 0:03
Treść:świetny opis czytelny i rzetelny:)))

Autor:Bond
Data: 2011-03-14 18:43
Treść:Dzięki tej instrukcji zmieniłem filtr w 10 minut. Samochód jeździ jak nowy. Szacun dla autora!!!

Autor:koller
Data: 2011-03-13 1:13
Treść:podziękowania.Instrukcja pierwsza klasa.

Autor:Darek
Data: 2011-02-28 13:30
Treść:Dzieki. Super opis. pozdro

Autor:morphe
Data: 2011-02-18 15:57
Treść:Trzy elektrozawory, dwa filtry ciekłej i jeden lotnej... ten właśnie znalazłem bo był skitrany. Idę czyścić drania. Dzięki.

Autor:drzewo
Data: 2011-01-07 15:00
Treść:u mnie zamiast normalnej sruby byla sruba z gwintem ampulowym i za chiny nie moglem jej odkrecic , dojscie tez beznadziejne wiec dupa

Autor:audi 2.016
Data: 2010-08-06 16:12
Treść:mam problem z audi

Autor:XXX
Data: 2010-07-05 20:17
Treść:zgadzam się z wszystkim, myślę tylko że warto dodać symbol filtra z filtronu PM 999 oczywiście do instalacji lovato Pozdrawiam

Autor:scro
Data: 2010-07-05 14:08
Treść:i takich glow nam trzeba!!!

Autor:Tomi
Data: 2010-07-03 12:16
Treść:Opis wymiany dokładny

Autor:jigss
Data: 2010-06-29 6:37
Treść:panowie mam lpg 1 generacji i mam pytanie czy magnes powienienem mieć w sitku czy obok. posiadam sitko zamiast filtru gazu

Autor:Błażej
Data: 2010-06-23 0:24
Treść:Od kilku lat w prosty a wręcz banalny sposób opis pomaga zwykłym wymieniaczom filtrów :)na dokonanie tej jakże skomplikowanej operacji

Autor:anonim:)
Data: 2010-06-23 0:00
Treść:a nie wystarczy tylko dolnej srubki odkręcić ?...

Autor:Błażej
Data: 2010-06-22 19:25
Treść:Od kilku lat w prosty a wręcz banalny sposób opis pomaga zwykłym wymieniaczom filtrów :)na dokonanie tej jakże skomplikowanej operacji

Autor:Jakub
Data: 2010-06-22 12:47
Treść:dzięki. dzis sie zabieram za wymiane:)

Autor:andrzej
Data: 2010-06-22 10:34
Treść:super opis

Autor:Krzysztof
Data: 2010-06-14 22:44
Treść:Sam się zabieram za wymianę tego filtra gazownicy chcą 30zł za wymianę a jeśli zrobicie to sami to będzi ekoszt ok 10 zł zamawiając filtr oczywiście na allegro

Autor:edi
Data: 2010-06-11 19:34
Treść:o jakie to proste, ruszam czyścić !! thx

Autor:Bartek
Data: 2010-05-07 15:48
Treść:Dziękuje:)

Autor:Paweł
Data: 2010-04-23 22:56
Treść:Podziękowania dla autora!!!

Autor:ja
Data: 2010-03-28 20:35
Treść:Merytoryczne,spokojnie napisane,mądrze wytłumaczone.Duże brawa!!!!!

Autor:tomi
Data: 2010-03-27 12:14
Treść:ide szukać filra

Autor:Górol
Data: 2010-03-19 4:25
Treść:Mądrześ Baco pedzioł ! Dyć samemu ino trza !!!

Autor:czarny
Data: 2010-03-18 7:54
Treść:mamy ten sam typ instalacji i tez bede wymieniał sam dzieki twojej instrukcji. dzieki wielkie za wskazuwki.

Autor:BRONEK
Data: 2010-03-05 13:26
Treść:bardzo dobrze opisane

Autor:misiek
Data: 2010-02-17 13:37
Treść:dzieki bardzo zabieram sie do pracy. Super opis:)

Autor:Andrzej
Data: 2010-02-10 18:25
Treść:SUPER opis. dzięki- tak zrobiłem i pomogło.

Autor:marek
Data: 2010-01-16 16:30
Treść:dzięki,to mi pomogło bo już chciałem odkręcać bez opamiętania ale cos mi się wydawało że trzeba gdzieś zakręcić zawór,i proszę tutaj wszystko wyjaśniono.dziękuję

Autor:Arek
Data: 2010-01-02 19:44
Treść:A czy nie lepiej po prostu zakręcić zawór i uruchomic auto aż wypali się gaz z instalacji, a dopiero zabrać się za wymiane filtra.

Autor:lucas
Data: 2009-12-16 22:14
Treść:też mam taką honda i mam instalacje LOVTEC , kiedy chiałem kupic filtr tej firmy w sklepie powiedzieli mi ze nie ma takich filtrów a ze lovato ma pasować. w dodatku duzo pali gazu i gdy silnik zimy nie odpali na gazie

Autor:Kamil1987
Data: 2009-12-10 20:59
Treść:Owszem ja miałem taki sam problem, po wymianie filtra wedle powyższego poradnika samochód zwija asfalt:)

Autor:meelon__82
Data: 2009-12-08 16:23
Treść:Witam mam pytanie czy szarpanie auta podczas ruszania może być spowodowane zabrudzeniem filtra??

Autor:sindiris2
Data: 2009-11-25 23:12
Treść:cd2. jest on wyższy o jakieś 3mm, czy po montażu on się gniecie o taką wartość w obudowie, czy porostu należy przed montażem zgnieść o te 3 mm filterek ?

Autor:sindiris
Data: 2009-11-25 23:09
Treść:Bardzo dobry poradnik, pomocny każdemu kto tylko umie i chce pogrzebać w autku sam. I takie pytanie, bo widzę że obudowa filtra i sam filtr mamy taki sam, mianowicie chodzi mi o to że ten filtr jest zgnieciony, co widać nawet na zdjęciu jak bibułka jest powyginana, kupiłem w sklepie nowy, ale

Autor:jurek
Data: 2009-11-22 20:50
Treść:mam pytanie ja mi samochód nie trzyma obrotów na biegu jałowym (luz) to może być spowodowane zapchaniem się tego filtra??

Autor:kamil
Data: 2009-11-12 21:29
Treść:spoko instrukcja

Autor:Polak
Data: 2009-11-05 14:14
Treść:Wspaniała instrukcja. Dziekuję i pozdrawiam.

Autor:agnieszka
Data: 2009-10-30 15:36
Treść:co prawda baba jestem, ale spróbuję wymienić sama - tatuś będzie dumny, chyba, że coś zepsuję, to mu nie powiem

Autor:Sienix1
Data: 2009-10-25 17:13
Treść:I to się nazywa Pomoc Duże brawa

Autor:ort.
Data: 2009-10-20 13:22
Treść:"tródno" powinno być "trudno"

Autor:1CS
Data: 2009-10-10 23:52
Treść:nowy, poszukaj innego gazownika. ja płacę za wymianę filtra 20 zł i tylko dlatego nie chce mi się z tym babrać

Autor:nowy
Data: 2009-09-19 16:40
Treść:Ile trwa taka wymiana? Mi powiedział gazownik ok 100 zł za wymianę i chyba nowy filtr, dużo raczej. Sam się boję, nie mam zmysłu do techniki... Ale poradnik świetny - ja jednak nie zaryzykuję samodzielnej wymiany. Pozdrawiam

Autor:aldi
Data: 2009-09-02 8:14
Treść:Dzieki! Bardzo pomogłeś ~ PIWKO dla Ciebie!

Autor:sszczep
Data: 2009-08-25 20:54
Treść:Super, ja całkiem zielony nawet nie wiedziałem, gdzie mam filtr gazu. Ta instrukcja jest rewelacyjna. Dzięki!!!

Autor:jajcek
Data: 2009-08-20 19:28
Treść:rewelacja :-). pozdorowienia z Brodnicy

Autor:yuror
Data: 2009-07-24 8:47
Treść:Rok temu w maju wymieniałem filterek, korzystając z tego opisu. Nie pamiętałem jak to się robiło ale pamiętałem, że jest taki opis. Powiem więc to samo co rok temu - Dzięki :)

Autor:slawek
Data: 2009-07-19 16:20
Treść:Prosto i zrozumiale - faktycznie NOBEL dla opisującego. Jeszcze pytanie - gdzie znajdę inne wskazówki

Autor:Boguslaw
Data: 2009-07-11 16:51
Treść:dzięki, ludzie powinni sobie pomagać" dobro odpłaca podwójnie"

Autor:cmentage
Data: 2009-07-09 1:09
Treść:ostrożnie z odkręcaniem górnej śruby (tej od elektrozaworu) bo tam jest sprężynka i może wyskoczyć gdy za bardzo odkręcimy śrubę!

Autor:Michal
Data: 2009-07-06 16:38
Treść:Oby Ci w dzieciach wynagrodzono

Autor:irkuss
Data: 2009-07-02 13:47
Treść:U mnie był umieszczony w zakamarku bez dojścia... musialem odkrecic przewody doprowadzajace i po slozeniu z rurki co doprowadza gaz z butli mi gaz spiernicza

Autor:Gregorius4
Data: 2009-06-22 17:35
Treść:Powinieneś facet nobla dostac. Mi ten artykuł sie rowniez przydal. Pozdro

Autor:rafi8912N
Data: 2009-06-14 16:10
Treść:I to mi sie bardzo podoba!!! szacun dla autora!

Autor:jaca40
Data: 2009-05-20 13:54
Treść:Powinieneś tore tłumaczyć.genialne.Dzięki

Autor:janusz
Data: 2009-05-15 22:26
Treść:super opisane,rzeczywiście teraz wydaje się proste,Mam w toyocie lpg i czas wymienić filterek,dzięki za wskazówki,pozdr.

Autor:jaca
Data: 2009-05-04 22:38
Treść:a czy moze byc taka sytuacja ze przed wymiana filterka czasami autko po przełączeniu na gaz gaśnie albo nieróno pracuje :D ? POzdrawiam

Autor:Michał z K
Data: 2009-05-01 16:18
Treść:Wziąłem i wymieniłem... wcześniej poczekałem aż silnik wypali gaz pozostały w instalacji. Jedyna różnica którą zaobserwowalem to taka że nie mialem magnesiku w środku... zato syf był mega wielki... cóz instalacji ma 8lat a poprzedni owner nic nie wymieniał w ważniejszych filtrów. Wielkie

Autor:Michał z K
Data: 2009-05-01 16:16
Treść:Wg tego opisu wezmę się za moment sam do wymiany tego filterka... w nexi daewo... robię to pierwszy raz... instalacja stargas

Autor:Michał z K
Data: 2009-05-01 14:13
Treść:Wg tego opisu wezmę się za moment sam do wymiany tego filterka... w nexi daewo... robię to pierwszy raz... instalacja stargas

Autor:2_K
Data: 2009-04-26 22:01
Treść:Dobry opis....oby więcej takich

Autor:kryniu
Data: 2009-04-22 16:42
Treść:jesteś wielki

Autor:Witek
Data: 2009-04-21 11:14
Treść:Dzięki piękne, dzięki temu opisowi spróbuje wymienić filterek sam zamiast płacić 20 zeta mechaniorowi.

Autor:Endriu Tos
Data: 2009-04-12 13:32
Treść:Dobry Człowieku !! Więcej tego typu opisów , instrukcji i objaśnień a Panowie Mechaniory pójdą z torbami!! I bardzo dobrze bo zdziercy są okropni!! Dziękuję świątecznie i pozdrawiam !!!!!!!

Autor:gall anoni
Data: 2009-03-16 7:18
Treść:Opis naprawdę super ... Wielki "+" za pomysłowość Tak trzymać :)

Autor:Zbyszek
Data: 2009-03-10 11:33
Treść:Dzięki temu opisowi dałem radę sam wymienić filterek nie było to takie straszne jak myślałem pozdrawiam

Autor:Kamil
Data: 2009-03-05 18:55
Treść:Dziękuje za opis. pozdrawiam

Autor:dawid
Data: 2009-03-04 9:46
Treść:dzieki swietny opis kawal dobrej roboty pozdrawiam

Autor:xxx
Data: 2009-02-12 19:05
Treść:mam nazieje ze problem z przełaczaniem na gaz juz bedzie mozliwe bo wczesniej automatycznie przy przełaczeniu gasł pozdrawiam

Autor:bogo38
Data: 2009-02-07 19:27
Treść:a u mnie magnesiku w filtrze nie było mam nadzieje że to nie wielki problem

Autor:mako
Data: 2009-02-07 9:20
Treść:ja już wymieniałem filterek ale jak widzę źle to zrobiłem dzięki za szczegółowy opis

Autor:kermitt
Data: 2009-02-01 20:36
Treść:Dzięki serdeczne za tak szczegółowy opis, jutro zabieram się za wymianę!

Autor:STFE
Data: 2009-01-30 9:25
Treść:robię to przed zapoznaniem się z Twoją instrukcją, gratuluje fachowości

Autor:DAREK
Data: 2009-01-25 13:49
Treść:MEDAL ZA FORME OPISU POZDRAWIAM

Autor:ciawron
Data: 2008-12-18 9:17
Treść:Artykuł pierwsza klasa. Teraz wymiana to pestka! :-)

Autor:Paweł
Data: 2008-11-27 15:55
Treść:Dziekuje, swietnie opisane i super fotki, teraz wymienie sam :-)

Autor:Robert
Data: 2008-11-19 14:54
Treść:W warsztacie zapracowany mechanik, powiedział, "nie dzisiaj", potem rzucił kwotę 60 zł za wymianę. Kupiłem u niego filtr za 15 zł z nadzieją, że sam go wymienię, ale bez twojej pomocy nie dałbym rady - dzięki.

Autor:darek
Data: 2008-11-12 18:21
Treść:krok pierwszy zakręcamy butle następnie odpalamy auto na gazie i pozwalamy by auto spaliło pozostałość gazu z układu dopiero wtedy gdy silnik przestanie pracować możecie zabierać się za wymianę filtra pozdrowienia volvo polska servis

Autor:ładnie
Data: 2008-11-09 20:55
Treść:I gicior!! a słyszałem ze jest jeszcze jeden filtr w instalacji, prawda to czy plotka?

Autor:BELIALEN
Data: 2008-10-01 16:59
Treść:Boziu dzięki za internet:D

Autor:Andrzej
Data: 2008-09-12 14:46
Treść:Umiesz w prosty sposób trafiać do umysłów innych. powinieneś pisać książki o reperacjach samochodów.

Autor:Krzysztof
Data: 2008-08-10 14:18
Treść:Wielkie dzięki za przejrzysty i pomocny artykuł! Wymianę rozpocząłem z "pewną dozą nieśmiałości..." ale gdy w między czasie przeczytałem ten tekst wszystko stało się jasne i proste!

Autor:ARTUR
Data: 2008-08-06 21:13
Treść:a ja już chciałem jechac do gazownika dzięki bardzo

Autor:Adramelek
Data: 2008-08-04 13:26
Treść:Od 5 miesięcy zastanawiałem się gdzie ten filterek może być hehe, teraz wymieniony dzieki temu opisowi więc dzięki wielkie

Autor:robert
Data: 2008-06-26 15:14
Treść:super opis dzieki bardzo

Autor:siwy
Data: 2008-06-26 10:03
Treść:dokładniej gdzie wsadza się ten magnesik.Bo mam zamiar sie wziąść za wymianę.DZIĘKI

Autor:erte
Data: 2008-06-18 11:26
Treść:błogosławić ludzi za takie instrukcje! największy problem to znależć filtr:)

Autor:czarny
Data: 2008-06-09 20:35
Treść:Dzieki wielkie!!! Właśnie wróciłem z garazu. Filtr był u mnie strasznie zanieczyszczony byłem normalnie w szoku :) Ale co sie dziwić - nie czyszczony od 20 tys km :) Prosta sprawa - wstyd nie robić tego samemu

Autor:Kamil
Data: 2008-06-04 18:27
Treść:Podziękowania dla autora!!!

Autor:Tomek
Data: 2008-05-08 11:23
Treść:Bardzo szczególowo zwłaszcza z tym filtrem pow. ale bardzo fajny opis oby takich wiecej w necie Pozdrawiam !

Autor:yuror
Data: 2008-05-03 8:44
Treść:Dzięki :)

Autor:BOBOTEL
Data: 2008-04-12 18:14
Treść:SUPER DOKŁADNIE I PRZEJRZYŚCIE!!!SERDECZNE DZIĘKI!! WIELE SIĘ NAUCZYŁEM...

Autor:Łukasz
Data: 2008-04-09 19:15
Treść:Jutro prawdopodobnie będe działał. Opis bardzo dokładny i z pewnością przydatny

Autor:grzegorz
Data: 2008-03-24 20:06
Treść:też mam parownik lovato, co prawda silnik od astry... ale dam radę... zakupuje jutro filtr i wymieniam.... dzięki poradnikowy

Autor:Wojtek
Data: 2008-03-05 21:45
Treść:Interesowało mnie co z tym magnesikiem nie wiedziałem gdzie go włożyć teraz wiem. Dzięki.

Autor:Korsarz
Data: 2008-02-20 15:41
Treść:Dzieki wielkie za opisik pare dyszek w kieszeni a filterek wymieniony :D

Autor:pablo
Data: 2008-01-28 21:14
Treść:Dzięki wielkie za poradę, polak potrafi. Widze że masz hanke IV generacji ja też pozdrawiam:)

Autor:peterek
Data: 2008-01-10 10:18
Treść:Dzięki, oszczędziłeś mi wymiany w warsztacie

Autor:gumiś
Data: 2008-01-03 12:17
Treść:znasz się na rzeczy oszczędziłeś niektórym niepotrzebny wydatek

Autor:Harry
Data: 2007-12-29 11:08
Treść:Właśnie do tej pory się stresowałem czy dobrze wczoraj założyłem nowy filtr (oczywiście nie spojrzałem jak stary był założony). Tylko u mnie nie było tej uszczelki co ją zgubić można było (pewnie już zgubił ktoś). Magnes wyglądał jak jeż. A facet co mi filtr sprzedawał powiedział tylko:

Autor:mirek
Data: 2007-12-25 18:11
Treść:jest ok !! tak trzymac !!

Autor:Rafał J.
Data: 2007-10-23 22:36
Treść:ŚWIETNY OPIS. SERDECZNIE DZIĘKUJE

Autor:StaN[PL]
Data: 2007-10-08 13:02
Treść:Dzieki, na pewno sie przyda :)

Autor:belon
Data: 2007-09-13 15:08
Treść:dodałeś mi wiary w siebie-dzięki

Autor:paionk
Data: 2007-06-12 0:37
Treść:dzięki. podziałam

Autor:rafcio
Data: 2007-05-12 14:39
Treść:spoko,tylko zamiast "stresowac" sie syczeniem wystarczy poprostu po zakreceniu gazu odpalic silnik i czekac az wypali reszte z przewodu

Autor:bogdan
Data: 2007-04-21 11:28
Treść:wystarczajace jest ok.

Autor:mArcin
Data: 2007-04-12 18:38
Treść:Świetny opis dziękuję .....

Autor:kk
Data: 2007-01-08 14:31
Treść:kk

Autor:test2
Data: 2007-01-08 9:57
Treść:">naglowek

Autor:test
Data:2007-01-07 20:34
Treść:test

Copyright Extern